Praksis for bursdagsfeiring i Barnebo

Vi ønsker å fremme at mat-serveringen er en liten del av alt det hyggelige medmenneskelige som skjer på barnas bursdag.

I Barnebo feirer vi barnas bursdager avdelingsvis med krone, sang og feiring under samlingsstund. Barnehagen står for frukt som serveres på avdelingen til bursdagsbarnet. Dersom bursdagsbarnet har søsken på huset får de være med på feiringen om de ønsker det.

Dersom man vil feire bursdagen til et barn privat, må dere ta hensyn til naturlige delinger (alder eller kjønn), eller invitere hele barnegruppa. Bakgrunnen for regelen er at barna er store nok til å snakke om hvem som er invitert, og bygger opp forventninger. Vi ønsker å ha fokus på inkludering i barnehagen.